Μετάβαση στο περιεχόμενο
ΜΕΤΑΒΕΙΤΕ ΣΤΑ bet365 Σπορ
Φόρμουλα 1
  1. ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  2. ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1

Η απρόσμενη νίκη του Τζορτζ Ράσελ στην Αυστρία το 2024

Λίγες ώρες πριν από τη διεξαγωγή του φετινού Grand Prix της Αυστρίας και ενώ ο Τζορτζ Ράσελ ετοιμάζεται να κυνηγήσει τη δεύτερη διαδοχική νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, είναι αδύνατον να μη γυρίσει κανείς έναν χρόνο πίσω.

Το τι έγινε στον περσινό αγώνα, τον Ιούνιο του 2024, όχι μόνο καθόρισε το αποτέλεσμα, αλλά και σηματοδότησε μία από τις πιο πολυσυζητημένες στιγμές της σεζόν. Σε έναν αγώνα που μέχρι τον 65ο γύρο έμοιαζε να αποτελεί ακόμα μία άνετη επικράτηση του Μαξ Φερστάπεν, τελικά εξελίχθηκε σε ανατροπή με δράμα, τιμωρίες και ένα ανέλπιστο βάθρο.

Η μάχη κορυφής και το απρόσμενο τέλος

Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε το περσινό Grand Prix της Αυστρίας κυριαρχώντας χωρίς να απειλείται για τα πρώτα δύο τρίτα του αγώνα. Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull διατηρούσε με χαρακτηριστική ευκολία την πρωτοπορία, έχοντας διαφορά ασφαλείας τόσο από τον Λάντο Νόρις της McLaren όσο και από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. Η στρατηγική του πρώτου pit-stop πήγε όπως είχε σχεδιαστεί, αλλά τα πάντα άλλαξαν στο δεύτερο πέρασμά του από τα pits.

Το πίσω αριστερό μπουλόνι της RB20 κόλλησε και αυτή η μικρή καθυστέρηση στάθηκε αρκετή για να φέρει τον Νόρις σε απόσταση αναπνοής. Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε το φρέσκο σετ μέσης γόμας και πλησίασε τον Φερστάπεν, μπαίνοντας εντός του DRS. Ακολούθησε μία σειρά από επιθέσεις και αμυντικές κινήσεις, με την ένταση να κορυφώνεται έξι γύρους πριν από το πέσιμο της καρό σημαίας.

Στη Στροφή 3 του Σπίλμπεργκ, ο Νόρις επιχείρησε να περάσει από την εξωτερική, όμως ο Φερστάπεν μετακινήθηκε αριστερά με αποτέλεσμα να υπάρξει επαφή. Και οι δύο οδηγοί υπέστησαν κλατάρισμα και μπήκαν αμέσως στα pits. Ο Νόρις αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, ενώ ο Φερστάπεν κατάφερε να συνεχίσει, τερματίζοντας τελικά πέμπτος, με την ποινή δέκα δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε εκ των υστέρων να μην αλλάζει τη θέση του.

Η άνοδος του Ράσελ και το βάθρο των εκπλήξεων

Με τους Φερστάπεν και Νόρις να τίθενται εκτός μάχης για τη νίκη, ο Τζορτζ Ράσελ βρέθηκε από τρίτος επικεφαλής του αγώνα, μόλις έξι γύρους πριν από τον τερματισμό. Παρά την πίεση που δέχτηκε από τον Όσκαρ Πιάστρι, ο Βρετανός διαχειρίστηκε ιδανικά το αυτοκίνητό του, ειδικά κατά τη διάρκεια της περιόδου του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας που ενεργοποιήθηκε για να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια της σύγκρουσης των δύο πρωτοπόρων.

Ο Πιάστρι όμως, αν και διέθετε φρέσκα ελαστικά, δεν μπόρεσε να τον απειλήσει ουσιαστικά και περιορίστηκε στη δεύτερη θέση, με διαφορά μόλις 1.9 δευτερολέπτων. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari, εκμεταλλευόμενος τις συγκυρίες, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον, ως οδηγός της Mercedes τότε, παρά την αρχική του μάχη με τον Ράσελ, τερμάτισε τελικά τέταρτος.

Ο Χάμιλτον είχε δεχτεί ποινή πέντε δευτερολέπτων επειδή πάτησε τη γραμμή εισόδου των pits και είχε υποστεί ζημιά στο δάπεδο του μονοθεσίου του, μετά από χτύπημα στα curbes της Στροφής 8. Παρ’ όλα αυτά κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Φερστάπεν στον τερματισμό. Έκτος ήρθε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, που σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της Haas για το 2024, επικρατώντας ακόμα και της Red Bull του Σέρχιο Πέρες.

Απογοήτευση για τον Λεκλέρ και τη Ferrari

Ο Σαρλ Λεκλέρ έζησε έναν από τους πιο απογοητευτικούς αγώνες του. Η επαφή του με τον Πιάστρι στον πρώτο γύρο τον ανάγκασε να αλλάξει το ρύγχος της SF-24 και να υποχωρήσει στις τελευταίες θέσεις. Έκανε συνολικά τέσσερα pit-stops, χωρίς ποτέ να ανακάμψει ουσιαστικά, και τελικά έμεινε ενδέκατος, εκτός βαθμολογίας.

Η έλλειψη ρυθμού, οι στρατηγικές αστοχίες και οι μικρές ατυχίες οδήγησαν σε μία εμφάνιση που απογοήτευσε τους ανθρώπους της «σκουντερία», ειδικά σε έναν αγώνα που ο Σάινθ κατάφερε να ανέβει στο βάθρο.

Η εκκίνηση και οι στρατηγικές των ομάδων

Στην εκκίνηση του περσινού αγώνα, ο Φερστάπεν διατήρησε εύκολα την πρώτη θέση, με τον Νόρις πίσω του και τον Ράσελ τρίτο. Ο Χάμιλτον, που είχε περάσει προσωρινά τέταρτος, αναγκάστηκε να δώσει πίσω τη θέση του στον Σάινθ επειδή τον είχε περάσει βγαίνοντας εκτός πίστας. Ο Λεκλέρ, μετά την επαφή με τον Πιάστρι, βρέθηκε αμέσως εκτός μάχης, χάνοντας πολύτιμο έδαφος.

Οι πρώτες αλλαγές ελαστικών ήρθαν γύρω στον 23ο γύρο. Οι περισσότεροι πρωτοπόροι πέρασαν από τη μέση στη σκληρή γόμα, με εξαίρεση τον Ράσελ που διατήρησε τη μέση. Η κατάσταση παρέμεινε σταθερή, με τον Φερστάπεν να έχει διαφορά άνω των έξι δευτερολέπτων από τον Νόρις πριν από το δεύτερο pit-stop.

Η κρίσιμη στιγμή ήρθε όταν το πίσω αριστερό μπουλόνι της Red Bull παρουσίασε πρόβλημα, με αποτέλεσμα να μειωθεί η διαφορά του Ολλανδού από τον Νόρις στα 2.5 δευτερόλεπτα. Ο οδηγός της McLaren με νέα μέση γόμα μπήκε σε φάση επιθέσεων και έφτασε στο σημείο να παλέψει για την πρωτιά. Ωστόσο, αυτή η μάχη κατέληξε καταστροφική και για τους δύο.

Η ευκαιρία του Πιάστρι και η χαμένη νίκη

Ο Όσκαρ Πιάστρι εντυπωσίασε με την απόδοσή του. Αν και ξεκίνησε από την έβδομη θέση λόγω ακύρωσης γύρου στις κατατακτήριες δοκιμές, ανέκαμψε γρήγορα και με προσπεράσεις τόσο στον Χάμιλτον όσο και στον Σάινθ κατάφερε να ανέβει στο βάθρο. Αν οι αγωνοδίκες δεν του είχαν αφαιρέσει τον τρίτο γύρο των κατατακτήριων, ο Αυστραλός πιθανόν να είχε ξεκινήσει πιο μπροστά και ίσως να είχε κατακτήσει την πρώτη τότε νίκη της καριέρας του.

Προοπτικές για το εφετινό Grand Prix

Μετά τις περσινές δραματικές εξελίξεις στην Αυστρία, ο φετινός αγώνας αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ο Τζορτζ Ράσελ προέρχεται από νίκη στον Καναδά και αν καταφέρει να αντικρίσει ξανά πρώτος την καρό σημαία, θα πετύχει για πρώτη φορά δύο συνεχόμενες νίκες στο ίδιο πρωτάθλημα. Ο Φερστάπεν θέλει να επανορθώσει στην έδρα της Red Bull, ενώ ο Νόρις ελπίζει να αφήσει πίσω του την περσινή εγκατάλειψη.

Το τριήμερο που έρχεται στο «Red Bull Ring», αναμένεται να προσφέρει νέες συγκινήσεις και ίσως να αποτελέσει ακόμα ένα καθοριστικό κεφάλαιο στην πορεία του φετινού πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1.

Ανακαλύψτε περισσότερα από την bet365

Τελευταία στοιχήματα και αποδόσεις

Σχετικά Άρθρα

Η bet365 χρησιμοποιεί cookies

Χρησιμοποιούμε cookies για να προσφέρουμε μια καλύτερη και πιο εξατομικευμένη υπηρεσία. Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε την Πολιτική για Cookies

Νέο μέλος στην bet365; Λάβετε €10 Μπόνους Εγγραφής, και επιπλέον έως και €200 σε Δωρεάν Στοιχήματα και 50 Δωρεάν Περιστροφές Εγγραφή

Το Μπόνους Εγγραφής πληρώνεται ως Δωρεάν Στοιχήματα. Τα Δωρεάν Στοιχήματα πληρώνονται ως Κουπόνια Στοιχήματος. Ελάχιστη κατάθεση €5 για να λάβετε Δωρεάν Στοιχήματα στα 'Σπορ'. Ελάχιστες αποδόσεις, περιορισμοί στοιχήματος και μεθόδου πληρωμής ισχύουν. Οι επιστροφές δεν περιλαμβάνουν το ποντάρισμα των 'Σπορ' Δωρεάν Στοιχημάτων. Ελάχιστη κατάθεση €50 για να λάβετε Δωρεάν Περιστροφές. Μέγιστο βραβείο, περιορισμοί παιχνιδιού, χρονικά όρια και Όροι ισχύουν.