Με φόντο τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ το 2026, οι ομάδες της Red Bull και της Mercedes πραγματοποίησαν πρόσφατα δοκιμές με πειραματικά μονοθέσια και ελαστικά στην πίστα της Καταλονίας, προσφέροντας μία πρώτη εικόνα για το πώς θα αλλάξει το αγωνιστικό τοπίο της Φόρμουλα 1.
Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων δοκιμών εξέλιξης των ελαστικών της Pirelli, στις οποίες συμμετείχαν οι Red Bull, Mercedes και Racing Bulls (RB), τα μονοθέσια είχαν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσομοιάζουν τις συνθήκες αεροδυναμικής άντωσης που αναμένονται από το 2026. Η Red Bull χρησιμοποίησε μία ειδικά τροποποιημένη έκδοση της περσινής RB19, προσαρμοσμένη ώστε να αντικατοπτρίζει τα νέα δεδομένα.
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν πως τα μονοθέσια της επόμενης σεζόν θα παράγουν 15% έως 20% λιγότερη κάθετη δύναμη συγκριτικά με τα φετινά, κάτι που αποτυπώθηκε καθαρά στο στήσιμο των εμπρός και πίσω πτερύγων στα μονοθέσια των Γιούκι Τσουνόντα και Κίμι Αντονέλι.
Τα δεδομένα από τους γύρους δεν είναι απόλυτα ενδεικτικά των δυνατοτήτων των ελαστικών των μονοθεσίων, καθώς δεν επετεύχθησαν σε συνθήκες απόλυτης απόδοσης ενός γύρου. Ωστόσο, καταγράφηκαν εντός εύρους αγωνιστικών χρόνων. Ο ταχύτερος γύρος του Όσκαρ Πιάστρι στο τέλος του αγώνα (1:15.743) αποτελεί σχετικό σημείο αναφοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες δοκιμές της Pirelli στη Βαρκελώνη είναι από τις τελευταίες ευκαιρίες πριν η ιταλική εταιρεία καταθέσει τη δομή των ελαστικών του 2026. Σύμφωνα με τον κανονισμό της Φόρμουλα 1, η σχετική προθεσμία λήγει την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ υπάρχει και δεύτερο χρονικό περιθώριο έως την 1η Δεκεμβρίου για την οριστικοποίηση των γομών.
Οι επόμενες δοκιμές της Pirelli θα διεξαχθούν στις 19 και 20 Ιουνίου στην πίστα της Ferrari στο Φιοράνο, όπου η «σκουντερία» θα αξιολογήσει τα δύο νέα είδη βρόχινων ελαστικών.
Από το 2026, η Φόρμουλα 1 σχεδιάζει την περαιτέρω ενίσχυση της τεχνολογίας των ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων. Συγκεκριμένα, θα είναι δυνατή η μεταβολή της γωνίας των πτερυγίων, ώστε να αυξάνεται η άντωση στις στροφές και να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες.
Αρχικά, η FIA είχε προτείνει να μειωθεί η κάθετη δύναμη κατά περίπου 40% σε σχέση με τα σημερινά μονοθέσια. Ωστόσο, υπήρξαν ανησυχίες πως αυτό θα έκανε τα μονοθέσια πολύ αργά, με αποτέλεσμα να τροποποιηθούν τα σχέδια.
Ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε: «Μία αύξηση της απόδοσης του μονοθεσίου κατά περίπου 50 μονάδες κάθετης δύναμης. Αυτό ανέβασε την απόδοση από μείον 40% σε σύγκριση με τα τρέχοντα μονοθέσια σε περίπου μείον 15% όσον αφορά στην άντωση».
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari εμφανίστηκε σκεπτικός σχετικά με την οδηγική εμπειρία που θα προσφέρουν τα νέα μονοθέσια του 2026, εκφράζοντας ενστάσεις για την κατεύθυνση που έχει πάρει η Φόρμουλα 1.
«Δεν με πείθουν. Έχω πολύ λίγες αμφιβολίες για αυτό. Δεν θα είναι και τόσο διασκεδαστικά στην οδήγηση. Είναι βαριά, και ακόμα και οι μονάδες ισχύος έχουν σχεδιαστεί με βασικές αρχές που τα κάνουν πολύ παράξενα. Τα πράγματα εξελίσσονται γρήγορα στη Φόρμουλα 1 και θα περιμένουμε την ώρα της κρίσης στην πίστα, αλλά προς στιγμήν μπορώ να πω μόνο ότι δεν μου αρέσουν», κατέληξε ο Λεκλέρ, μιλώντας στο βρετανικό Sky Sport.
Σε ό,τι αφορά πάντως το επερχόμενο Grand Prix του κορυφαίου μηχανοκίνητου αθλήματος στον Καναδά, το ενδεχόμενο να πανηγυρίσει ο Μονεγάσκος την κατάκτηση της νίκης προσφέρεται σε απόδοση 17.00.
Οι αποδόσεις που αναγράφονται σε αυτό το άρθρο ήταν οι σωστές αποδόσεις τη στιγμή της σύνταξής του και ενδέχεται να διαφοροποιηθούν.
Το Μπόνους Εγγραφής πληρώνεται ως Δωρεάν Στοιχήματα. Τα Δωρεάν Στοιχήματα πληρώνονται ως Κουπόνια Στοιχήματος. Ελάχιστη κατάθεση €5 για να λάβετε Δωρεάν Στοιχήματα στα 'Σπορ'. Ελάχιστες αποδόσεις, περιορισμοί στοιχήματος και μεθόδου πληρωμής ισχύουν. Οι επιστροφές δεν περιλαμβάνουν το ποντάρισμα των 'Σπορ' Δωρεάν Στοιχημάτων. Ελάχιστη κατάθεση €50 για να λάβετε Δωρεάν Περιστροφές. Μέγιστο βραβείο, περιορισμοί παιχνιδιού, χρονικά όρια και Όροι ισχύουν.