Σίγουρα, το μεγάλο θέμα των ημερών στη Φόρμουλα 1, κάτι που συζητιέται ήδη πολύ καιρό και αναμένεται να συζητηθεί ακόμη περισσότερο, είναι η μεταγραφή του Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari, με τη «σκουντερία» να δείχνει τις προθέσεις της να κατακτήσει τον τίτλο. Όλα αυτά, ωστόσο, από το 2025 και έπειτα. Τι γίνεται με τη σεζόν που είναι προ των πυλών;
Είναι γεγονός πως, έτσι όπως είναι δομημένο το πρωτάθλημα του κορυφαίου μηχανοκίνητου αθλήματος, όποια ομάδα κατακτά τον τίτλο μία σεζόν είναι αυτόματα και το μεγάλο φαβορί για την επόμενη, εκτός αν συμβούν γεγονότα… κοσμοϊστορικής σημασίας, που την κάνουν να χάσει ένα μεγάλο μέρος της δυναμικής της ή αν κάποια από τις βασικές συνδιεκδικήτριες του τίτλου αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα να κάνει το μεγάλο step-up και βελτιώσει τόσο πολύ εκείνη το δικό της μονοθέσιο.
Έτσι, συνήθως αλλάζουν και τα σκήπτρα. Βρίσκεται μία ομάδα που βάζει λεφτά, φέρνει τους κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις και «σπάει» τη δυναστεία της αντιπάλου της, για να χτίσει τη δική της.
Λίγο-πολύ, ήταν αυτό που συνέβη με τη Red Bull το 2021, όταν με τον Μαξ Φερστάπεν στο τιμόνι της να μοιάζει πια πιο ώριμος από ποτέ, διεκδίκησε στα ίσα τον τίτλο από τον απόλυτο κυράιρχο για επτά χρονιές, Λιούις Χάμιλτον, και τον κατέκτησε, έστω και στο νήμα, έπειτα από μία συγκλονιστική μάχη που έδωσαν οι δυο τους.
Από εκείνο το σημείο και έπειτα, οι «ταύροι» χτίζουν τη δική τους δυναστεία, σε μία περίοδο που προσιδιάζει πολύ αυτήν από το 2010 έως το 2013, όταν τότε, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ ως πρώτο οδηγό τους, ήταν ξανά οι απόλυτοι κυρίαρχοι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, την περσινή αγωνιστική περίοδο, η Red Bull μάζεψε συνολικά 850 πόντους, την ώρα που η δεύτερη Mercedes μάζεψε μόλις 409. Την ίδια ώρα, ο Μαξ Φερστάπεν έκλεισε στους 575, με τον δεύτερο, Σέρχιο Πέρεζ, στους 285.
Καθίσταται, με άλλα λόγια σαφές, ότι ο Ολλανδός είχε τεράστια διαφορά από όλους τους υπόλοιπους πιλότους του grid, οι οποίοι, όσο και να προσπαθούσαν, δεν μπορούσαν επουδενί να είναι ανταγωνιστικοί.
Υπό αυτό το πρίσμα, δεν θα μπορούσε να μην ειπωθεί πως είναι το μεγάλο φαβορί για το νταμπλ και ενόψει της νέας αγωνιστικής περιόδου, καθώς ήδη ξεκινούν με ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα, τη στιγμή που το ενδεχόμενο, όντως, να είναι ο Ολλανδός αυτός που θα κατακτήσει το τέταρτο συνεχόμενο πρωτάθλημα οδηγών προσφέρεται σε απόδοση 1.20.
Είναι γεγονός ότι αν, κατά την περσινή αγωνιστική σεζόν, η Red Bull είχε κάποιον βασικό ανταγωνιστή, αυτή ήταν η Ferrari, η οποία, συχνά-πυκνά, έδειχνε πως είχε την ταχύτητα να την κοντράρει, αλλά αποδεικνυόταν, τις περισσότερες φορές, πως είχε μόνο αυτήν, καθώς κατά τη διάρκεια των αγώνων παρουσιαζόταν κατώτερη των περιστάσεων.
Έστω κι έτσι, βέβαια, έδειχνε πως, ιδανικά, και με πολλή δουλειά, θα μπορούσε να είναι διεκδικήτρια του τίτλου στο μέλλον. Το γεγονός, ωστόσο, ότι υπέγραψε τον Λιούις Χάμιλτον για το 2025 και όχι για φέτος, επί παραδείγματι, καταδεικνύει ότι μάλλον η ιταλική ομάδα πετάει… λευκή πετσέτα και για το εφετινό πρωτάθλημα, στρέφοντας την προσοχή της στο επόμενο. Ίσως, μάλιστα, οι άνθρωποί δουλεύουν ήδη για το 2025, έχοντας αφήσει το 2024 στη… μοίρα του.
Τώρα, όσον αφορά τη Mercedes, το γεγονός ότι «επέτρεψε» στον Χάμιλτον να ανακοινώσει από τώρα τη μεταγραφή του στη «σκουντερία» δηλώνει ότι, μάλλον, ούτε η ίδια έχει βλέψεις τίτλου.
Και πάμε τώρα στη McLaren, η οποία, στο δεύτερο μισό της περσινής αγωνιστικής περιόδου, έκανε μία εντυπωσιακή και από εκεί που βρισκόταν σταθερά στις τελευταίες θέσεις του grid ανέβηκε στις πρώτες, με την εξέλιξη της να ήταν πραγματικά αξιοσημείωτη.
Μαζί με την Aston Martin, η οποία, αντίθετα, ξεκίνησε εντυπωσιακά και, εν συνεχεία, υποχώρησε αποτελούν τα μεγάλα ερωτηματικά. Πάντως, φαίνεται ότι αν μία ομάδα μπορεί να απειλήσει τη Red Bull, για το 2024 μιλώντας, αυτή είναι η McLaren. Το πιο πιθανό, όμως, είναι να συμβεί ακόμη ένας… υγιεινός περίπατος της αυστριακής ομάδας!
Οι αποδόσεις που αναγράφονται σε αυτό το άρθρο ήταν οι σωστές αποδόσεις τη στιγμή της σύνταξής του και ενδέχεται να διαφοροποιηθούν.
Το Μπόνους Εγγραφής πληρώνεται ως Δωρεάν Στοιχήματα. Τα Δωρεάν Στοιχήματα πληρώνονται ως Κουπόνια Στοιχήματος. Ελάχιστη κατάθεση €5 για να λάβετε Δωρεάν Στοιχήματα στα 'Σπορ'. Ελάχιστες αποδόσεις, περιορισμοί στοιχήματος και μεθόδου πληρωμής ισχύουν. Οι επιστροφές δεν περιλαμβάνουν το ποντάρισμα των 'Σπορ' Δωρεάν Στοιχημάτων. Ελάχιστη κατάθεση €50 για να λάβετε Δωρεάν Περιστροφές. Μέγιστο βραβείο, περιορισμοί παιχνιδιού, χρονικά όρια και Όροι ισχύουν.