Αναμφίβολα, το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι είναι ένα από τα συναρπαστικότερα που υπάρχουν κάθε χρόνο στο καλεντάρι, καθώς και μόνο η αίγλη, λόγω της τοποθεσίας στην οποία βρίσκεται, αρκεί για να το κάνει δημοφιλές στο ευρύ κοινό. Επίσης, πρόπερσι, οι φίλοι και οι φίλες της Φόρμουλα 1 έζησαν εκεί το απόλυτο δράμα!
Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για μία καινούργια πίστα, η οποία υπάρχει στο πρόγραμμα του κορυφαίου μηχανοκίνητου αθλήματος μόλις από το 2009, καθώς η κατασκευή της ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του εν λόγω έτους και μόλις έναν μήνα αργότερα, στη Νοεμβρίου, διεξήχθη εκεί ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς.
Και είναι χαρακτηριστικό ότι, σε μία σεζόν στην οποία ο Τζένσον Μπάτον με την Brawn GP ήταν γενικά ο απόλυτος κυρίαρχος, ο Σεμπάστιαν Φέτελ της Red Bull κατάφερε να δείξει τα δόντια του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και να αναδειχθεί νικητής, σε έναν «προάγγελο» ίσως της απόλυτης κυριαρχίας του που θα ακολουθούσε στη Φόρμουλα 1 τα επόμενα χρόνια.
Η πίστα βρίσκεται στο νησί Γιας, που διαθέτει επίσης επτά ξενοδοχεία, ένα εξαιρετικά επιβλητικό θεματικό πάρκο αφιερωμένο στην πιο «παραδοσιακή» ίσως δύναμη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τη Ferrari, ένα εμπορικό κέντρο, ένα υδάτινο πάρκο για τους λάτρεις του νερού, καθώς επίσης και γήπεδο γκολφ.
Οι 16 στροφές της δεν αποτελούν τροχοπέδη στο πόσο γρήγορη πίστα είναι, με την αεροδυναμική των ομάδων να παίζει ιδιαίτερο ρόλο για αυτόν τον αγώνα, ενώ βέβαια, όπως ισχύει σε κάθε σερκουί στο οποίο αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες, ιδιαίτερο ρόλο παίζει και η σωστή ή όχι διαχείριση των ελαστικών από τις ομάδες. Μάλιστα, από το 2021, η πίστα έγινε ακόμη ταχύτερη, έπειτα από κάποιες μικρές μεν, αλλά σημαντικές αλλαγές σε κάποιες από τις στροφές της.
Επιπλέον… ίντριγκα μπορεί να επιφέρει η πτώση της θερμοκρασίας το βράδυ, η οποία αναμφίβολα επηρεάζει την απόδοση των ελαστικών. Κατά κανόνα, πάντως, προτιμούνται οι πιο μαλακές γόμες, καθώς το οδόστρωμα δεν έχει μεγάλη τραχύτητα, άρα δεν υπάρχει και μεγάλη καταπόνηση σε αυτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ταχύτερος, έως τώρα, γύρος στο Άμπου Ντάμπι ανήκει στον Μαξ Φερστάπεν με 1.26:103 και συνέβη τη χρονιά της… απόλυτης τρέλας, όπου ο τίτλος το πρωταθλητή οδηγών κρίθηκε κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο.
Ήταν ο αγώνας στον οποίο Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ έμπαιναν, με τα πολλά ισόβαθμοι, πράγμα που σήμαινε ότι όποιος από τους δύο τερμάτιζε πιο ψηλά, υπό την προϋπόθεση ότι αμφότεροι θα βαθμολογούνταν, θα κατακτούσε και το πρωτάθλημα.
Όλα έδειχναν ότι αυτό θα κατέληγε στον Βρετανό, όμως τα δεδομένα άλλαξαν στον τελευταίο γύρο, καθώς χρειάστηκε να μπει αυτοκίνητο ασφαλείας στον 54ο από τους 58 συνολικά γύρους, διότι ο Νίκολας Λατίφι είχε ατύχημα, η Williams του έγινε σμπαράλια και έπρεπε να απομακρυνθεί από το grid.
Στο διάστημα αυτό, ο Ολλανδός πρόλαβε να αλλάξει ελαστικά, την ώρα που ο Χάμιλτον, από λάθος στρατηγική της Mercedes, δεν το επιχείρησε. Έτσι, στον γύρο Νο58, ο έως τότε παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν «έρμαιο» στις ορέξεις του Φερστάπεν, ο οποίος τον προσπέρασε και κατέκτησε, με αυτό το «επικό» πραγματικά φινάλε το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της ιστορίας του!
Τα πράγματα, σε ό,τι αφορά την εφετινή χρονιά, έχουν ασφαλώς ξεκαθαρίσει από πολύ πιο νωρίς, με τον Μαξ Φερστάπεν να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος! Στην πίστα του Άμπου Ντάμπι θα επιδιώξει, λοιπόν, να πάρει ακόμη μία νίκη γοήτρου, φτάνοντας τις 20 για εφέτος!
Αυτό που «παίζει» είναι η τέταρτη θέση του πρωταθλήματος οδηγών. Κάρλος Σάινθ (Ferrari) και Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) τη μοιράζονται, αυτήν τη στιγμή, με 200 πόντους, ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολουθεί ο Λάντο Νορις (McLaren) με 195.
Το Μπόνους Εγγραφής πληρώνεται ως Δωρεάν Στοιχήματα. Τα Δωρεάν Στοιχήματα πληρώνονται ως Κουπόνια Στοιχήματος. Ελάχιστη κατάθεση €5 για να λάβετε Δωρεάν Στοιχήματα στα 'Σπορ'. Ελάχιστες αποδόσεις, περιορισμοί στοιχήματος και μεθόδου πληρωμής ισχύουν. Οι επιστροφές δεν περιλαμβάνουν το ποντάρισμα των 'Σπορ' Δωρεάν Στοιχημάτων. Ελάχιστη κατάθεση €50 για να λάβετε Δωρεάν Περιστροφές. Μέγιστο βραβείο, περιορισμοί παιχνιδιού, χρονικά όρια και Όροι ισχύουν.