Όταν οι φίλοι και οι φίλες της Φόρμουλα 1 βλέπουν στο καλεντάρι ότι πλησιάζει το βελγικό Grand Prix, ακυρώνουν τα πάντα, προκειμένου να απολαύσουν τον επερχόμενο αγώνα, στον οποίο, κατά κανόνα, αναπτύσσονται πολύ μεγάλες ταχύτητες και για αυτό θεωρείται από τους πλέον εντυπωσιακούς.
Η πίστα, με διαφορετική κάπως μορφή, υπάρχει από το 1921 και ο πρώτος καταγεγραμμένος αγώνας που διεξήχθη ποτέ σε αυτήν αφορά το 1925 και κερδήθηκε από τον Ιταλό Αντόνιο Ασκάρι της Alfa Romeo, με την εν λόγω ομάδα να φαίνεται πως είχε μεγάλη παράδοση στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της.
Και τούτο διότι, είναι χαρακτηριστικό ότι το «Σπα», που υπάρχει από το πρώτο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, με τη μορφή πάνω-κάτω που την ξέρουμε μέχρι και σήμερα, είναι το grid στο οποίο, παραδοσιακά, οι Ιταλοί, ως λάτρεις της ταχύτητας, κυριαρχούν, με τον Μανουέλ Φάντζιο, επίσης της Alfa Romeo, το 1950, να κατακτά τη νίκη, ακολουθούμενος από τον teammate του, Νίνο Φαρίνα.
Το βασικό γνώρισμα του «Σπα» είναι οι μεγάλες του ευθείες, αλλά και οι πολύ γρήγορες στροφές, οι οποίες μπορούν, ανά πάσα στιγμή, να πετάξουν τον οποιονδήποτε οδηγό εκτός, αν εκείνος δεν είναι προσεκτικός και πάρει κάποια εξ αυτών περισσότερο απότομα απ’ όσο χρειάζεται.
Και αν οι πιο έμπειροι οδηγοί, όπως λόγου χάρη ο Φερνάντο Αλόνσο ή ο Λιούις Χάμιλτον, το έχουν συνηθίσει, υπάρχουν πάντα και οι νεότεροι, όπως ο Γκουάντζου Ζου ή ο Λάνς Στρολ, των οποίων οι αντιδράσεις αποτελούν πάντα ερωτηματικό.
Με άλλα λόγια, πρόκειται για μία πίστα που ευνοεί τις οδηγικές ικανότητες των «πιλότων», οι οποίες, φυσικά, πρέπει να συνοδεύονται και από ένα γρήγορο αυτοκίνητο, καθώς, αν το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται στο σωστό επίπεδο, τότε το «Σπα» αποτελεί την ιδανική πίστα για να… εκτεθεί η ομάδα η οποία το κατασκεύασε.
Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειωθεί πως η δομή της πίστας είναι τόσο… περίεργη, που ενώ μπορεί σε ορισμένα σημεία της να βρέχει και να χρειάζονται μεικτά ή και βρόχινα ελαστικά, σε άλλα σημεία της να είναι παντελώς στεγνή, γεγονός το οποίο, αναμφίβολα, κάθε φορά, δημιουργεί σύγχυση.
Αποτελείται από 44 γύρους των επτά χιλιομέτρων ο έκαστος, ενώ το ρεκόρ γύρου το κατέχει ο Βάλτερι Μπότας με τη Mercedes, το 2018, καθώς την έτρεξε σε 1:46:286. Είναι η μεγαλύτερη σε έκταση πίστα που υπάρχει στο καλεντάρι, ενώ όταν πρωτοχτίστηκε, το 1921, ήταν ακόμη μεγαλύτερη, καθώς είχε έκταση περίπου 15 (14.9) χιλιομέτρων!
«Τι πιο σύνηθες!», θα έλεγε κανείς, η Red Bull ήταν η μεγάλη νικήτρια του αντίστοιχου περσινού αγώνα, κάνοντας το «1-2», με τους Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρεζ, κατά σειρά, τη στιγμή που, όσον αφορά το εφετινό Grand Prix στο Βέλγιο (28 – 30 Ιουλίου), το ενδεχόμενο να είναι ο Λάντο Νόρις αυτός που θα αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία προσφέρεται σε απόδοση 11.00.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ολλανδός κέρδισε εκεί και το 2021, την πρώτη, δηλαδή, χρονιά της καριέρας του στην οποία στέφτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με τους «ταύρους».
Κορυφαίος νικητής του «Σπα», όμως, παραμένει, μέχρι σήμερα, ο Μίκαελ Σουμάχερ, που έχει κερδίσει έξι φορές, το 1992, το 1995, το 1996, το 1997, το 2001 και το 2002, ενώ ο έτερος επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον, έχει αντικρίσει τέσσερις φορές πρώτος την καρό σημαία, το 2010, το 2015, το 2017 και το 2020.
Η τελευταία φορά που ένας μη παγκόσμιος πρωταθλητής κέρδισε στο Βέλγιο ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, το 2019, και πριν από αυτόν, ο Σεμπάστιαν Φέτελ, επίσης της Ferrari, το 2018!
Το Μπόνους Εγγραφής πληρώνεται ως Δωρεάν Στοιχήματα. Τα Δωρεάν Στοιχήματα πληρώνονται ως Κουπόνια Στοιχήματος. Ελάχιστη κατάθεση €5 για να λάβετε Δωρεάν Στοιχήματα στα 'Σπορ'. Ελάχιστες αποδόσεις, περιορισμοί στοιχήματος και μεθόδου πληρωμής ισχύουν. Οι επιστροφές δεν περιλαμβάνουν το ποντάρισμα των 'Σπορ' Δωρεάν Στοιχημάτων. Ελάχιστη κατάθεση €50 για να λάβετε Δωρεάν Περιστροφές. Μέγιστο βραβείο, περιορισμοί παιχνιδιού, χρονικά όρια και Όροι ισχύουν.