Οι οπαδοί της Φόρμουλα 1 της… νέας γενιάς είναι συνηθισμένοι να βλέπουν, εδώ και πολλά χρόνια, είτε τη Red Bull είτε τη Mercedes να κυριαρχούν στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Πότε, όμως, ήταν η τελευταία φορά που κάποια τις δύο ομάδες δεν ήταν η απόλυτη κυρίαρχος του κορυφαίου μηχανοκίνητου αθλήματος;
Έτος 2009! Διαφορετικό σύστημα βαθμολόγησης, με τον νικητή να παίρνει δέκα πόντους και να υπάρχει βαθμολογούμενη οχτάδα και όχι δεκάδα, όπως συμβαίνει πλέον, από τη στιγμή που η Φόρμουλα 1 ακολούθησε το MotoGP, βαθμολογώντας με 25 πόντους τον νικητή ενός αγώνα και με έναν πόντο τον δέκατο.
Ήταν, επίσης, μία χρονιά στην οποία λάμβαναν χώρα δέκα ομάδες. Δεν υπήρχε Mercedes, δεν υπήρχε Aston Martin, δεν υπήρχε Alpine, δεν υπήρχαν άλλες ομάδες που απασχόλησαν τα επόμενα χρόνια και απασχολούν μέχρι και σήμερα. Έτρεχε ακόμη ο Κίμι Ράικονεν, ενώ ο Σεμπάστιαν Φέτελ δεν είχε κατακτήσει ακόμη κανέναν από τους τέσσερις τίτλους του. Όσο για τον Λιούις Χάμιλτον; Θεωρούταν… rookie, καθώς βρισκόταν μόλις στην τρίτη του χρονιά, αν και την προηγούμενη είχε καταφέρει να κάνει τη μεγάλη έκπληξη και να κατακτήσει τον τίτλο με τη McLaren.
Το 2009, πρωτοεμφανίστηκε και μία… άγνωστη-γνωστή, μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο, ομάδα, η οποία ήταν φανερό πως είχε φτιαχτεί για έναν και μόνο λόγο, να φτάσει στην κατάκτηση του τίτλου, εκπλήσσοντας τους φίλους και τις φίλες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Τους Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο είχε ως «βασικούς» οδηγούς της η Brawn GP, η… μετεξέλιξη της Honda, η οποία κατασκεύασε ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο και κατάφερε να σαρώσει τα πάντα στους πρώτους αγώνες, φτάνοντας, έτσι, στην κατάκτηση του τίτλου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Βρετανός είχε την ευκαιρία, για πρώτη και μοναδική φορά στην καριέρα του, να δείξει τα διαπιστευτήριά του και δεν την άφησε να πάει χαμένη, κερδίζοντας στα έξι από τα πρώτα επτά Grand Prix, που ήταν, μάλιστα, και οι μοναδικές νίκες του εκείνη τη χρονιά, αλλά του αρκούσαν, καθώς όλες οι υπόλοιπες νίκες… έσπασαν σε διάφορους άλλους οδηγούς!
Την ίδια ώρα, και ο Μπαρικέλο είχε τη δυνατότητα, μετά από την καθ’ όλα πετυχημένη πορεία του στη Ferrari, να έχει ξανά ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο στη διάθεσή του, κατακτώντας τις νίκες στο Grand Prix της Ευρώπης και στο Grand Prix της Ιταλίας.
Πάντως, είναι χαρακτηριστικό ότι, το μοναδικό από τα επτά προαναφερθέντα, αρχικά Grand Prix εκείνης της χρονιάς, που δεν κέρδισε η Brawn GP, κατέληξε στη Red Bull, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να κερδίζει στην Κίνα και να καθιστά σαφές, με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο, ότι μία νέα δύναμη αναδυόταν…
Εντέλει, ο Μπάτον, πετυχαίνοντας ελάχιστες νίκες για έναν παγκόσμιο πρωταθλητή, τερμάτισε στην κορυφή με 95 πόντους, ακολουθούμενος από τον Φέτελ, που μάζεψε 84, πράγμα που, επίσης, δεν είναι τυχαίο.
Στο πρωτάθλημα οδηγών, όπως προαναφέρθηκε, ο Τζένσον Μπάτον (Brawn GP) κατέκτησε το πρωτάθλημα με 95 και δεύτερος ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull) με 84. Τρίτος, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο (Brawn GP) με 77, τέταρτος ο Μαρκ Βέμπερ (Red Bull) με 69.5, ενώ η πεντάδα έκλεισε με τον Λιούις Χάμιλτον (McLaren) με 49.
Από την άλλη πλευρά, στους κατασκευαστές, η Brawn μέτρησε 172 πόντους, η Red Bull 153.5 πόντους, η McLaren με 71, η Ferrari με 70, ενώ η πεντάδα έκλεισε με την Toyota, που μάζεψε 59.5 πόντους. Όσο για την άλλοτε παγκόσμια πρωταθλήτρια Renault; Τερμάτισε πολύ χαμηλά, στην όγδοη θέση, με μόλις 26 πόντους.
Από εκείνη τη χρονιά μέχρι σήμερα, έχουν ακολουθήσει τρεις δυναστείες. Αρχικά, από το 2010 μέχρι το 2013, το πρωτάθλημα κατέληγε στη Red Bull και τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Εν συνεχεία, από το 2014 μέχρι το 2020, στη Mercedes και τον Λιούις Χάμιλτον (με εξαίρεση το 2016, που το πήρε ο Νίκο Ρόσμπεργκ). Και, τέλος, υπάρχει και η τελευταία τριετία, 2021 – 2023, όπου κυριαρχεί και πάλι, θα έλεγε κανείς, η Red Bull, τούτη τη φορά με τον Μαξ Φερστάπεν.
Το Μπόνους Εγγραφής πληρώνεται ως Δωρεάν Στοιχήματα. Τα Δωρεάν Στοιχήματα πληρώνονται ως Κουπόνια Στοιχήματος. Ελάχιστη κατάθεση €5 για να λάβετε Δωρεάν Στοιχήματα στα 'Σπορ'. Ελάχιστες αποδόσεις, περιορισμοί στοιχήματος και μεθόδου πληρωμής ισχύουν. Οι επιστροφές δεν περιλαμβάνουν το ποντάρισμα των 'Σπορ' Δωρεάν Στοιχημάτων. Ελάχιστη κατάθεση €50 για να λάβετε Δωρεάν Περιστροφές. Μέγιστο βραβείο, περιορισμοί παιχνιδιού, χρονικά όρια και Όροι ισχύουν.